پست وبلاگ

«توقف تولید سانترال پاناسونیک» تا ۲۰۲۳ + متن ایمیل پاناسونیک + تاثیرات

توقف تولید سانترال پاناسونیک

سال‌های زیادی است که کمپانی پاناسونیک با تلفن‌های رومیزی، تلفن بی‌سیم و سانترال پاناسونیک یار و یاور کسب‌و‌کارهای ایرانی بوده و هست. به استثنای سال‌های اخیر که تکنولوژی‌های نوین ارتباطی مثل VoIP جایگاه ویژه‌ای را میان افراد به دست‌ آورده‌اند، مگر می‌شود شرکتی باشد و از مرکز تلفن پاناسونیک استفاده نکرده باشد یا آن را نشناسد؟ از سال 2020، درست همان زمانی که که کسب‌و‌کارها و کمپانی‌های تولیدکننده به دلیل همه‌گیری کرونا به دورکاری پناه بردند و فهمیدند که چنین

ادامه مطلب

6 اصل برای ویپ‌نویسیِ اثربخش (با اقتباس از کتاب ایده‌ عالی مستدام)

ویپ‌نویسی اثربخش - هومن حیدری

حدود یک ماه پیش کتاب «ایده عالی مستدام» را از انتشارات آریاناقلم خواندم. کتاب بسیار خوبی بود و دید تازه‌ای برای خلق ایده به من داد. موضوع کلی کتاب پیرامون 6 اصل برای ماندگار کردن ایده‌ است. در بخش اول کتاب این شش اصل را در چند پاراگراف معرفی می‌کند و در فصل‌های بعدی هر کدام را به تفصیل و با مثال‌های گوناگون شرح می‌دهد. این شش اصل در واقع چک لیستی برای ساخت یک ایده‌ی موفق هستند که شامل:

ادامه مطلب

چطور کوچ‌نشین دیجیتالی شویم؟ (نکاتی بر اساس تجربیات شخصی)

digitalnomad

مهر 1399 بود که تصمیمی غیرمنتظره برای یک تغییر و تحول بزرگ در زندگی‌ام گرفتم. مدت زیادی بود که به این موضوع فکر می‌کردم اما مهم‌ترین نگرانی‌ام منبع درآمد بود. شغل من نیاز به حضور فیزیکی داشت، چند سال برای یادگرفتن آن زمان و هزینه صرف کرده بودم و حقیقتا دلم نمی‌آمد که یک‌باره آن را رها کنم. فکر کردم که چطور می‌توانم هم‌زمان که در همین حوزه (VoIP) هستم، بدون حضور فیزیکی درآمد داشته باشم. بالاخره به این نتیجه

ادامه مطلب

آموزش ویپ را از کجا شروع کنیم؟ (مسیر یادگیری VoIP از قدم صفر تا بی‌نهایت)

راهنمای آموزش ویپ ایزابل و استریسک

سال 1394 زمانی که تصمیم گرفتم سر از کار VoIP در بیاورم، شروع کردم به سرچ کردن در گوگل تا ببینم کدام آموزشگاه‌ها ویپ آموزش می‌دهند. همین‌جا بگویم که آدم تازه کار در گوگل “دوره آموزش ویپ” را سرچ می‌کند چون نمی‌داند به دنبال چیست. اما آدم آگاه چطور؟ اگر جوابش را نمی‌دانید خواندن این مطلب برایتان از نان شب هم واجب‌تر است! (آدم آگاه به دنبال یادگیری پلتفرم است. مثل استریسک، CUCM، ایزابل و … چون اینجا تکنوژی ویپ

ادامه مطلب

چِپاندَنِ کلمه‌کلیدی ممنوع! + یادداشتی پس از انتشار 100.000 کلمه محتوای VoIP

حتما این جمله معروفِ "محتوا پادشاه است" را شنیده‌اید. از زمانی که تصمیم به فعالیت در زمینه بازاریابی محتوایی گرفتم تا امروز با 5 شرکت فعال این حوزه به عنوان کارشناس تولید محتوای تخصصی VoIP و مدیر محتوا همکاری کردم و باید بگویم که محتوا در این شرکت‌ها سرباز است نه پادشاه!

ادامه مطلب

معرفی و بررسی دو کتاب آموزش ویپ CUCM و CME

در ایران دو کتاب فارسی آموزش ویپ CUCM و CME با عنوان راه‌اندازی و مدیریت سیستم تلفن سیسکو CME و راه‌اندازی و مدیریت سیستم تلفن سیسکو CUCM تالیف آقای علی قیدرپور منتشر شده است که علاقه‌مندان به این سیستم تلفنی می‌توانند از این دو کتاب به عنوان دو منبع ارزشمند فارسی استفاده کنند. در اینجا به معرفی این کتاب می‌پردازم.

ادامه مطلب

معرفی، نقد و بررسیِ کتاب گستره: تخصص‌گرایی یا کُل‌گرایی؟ + پادکست و تدتاک

این کتاب با داستان‌هایی واقعی از زندگی انسان‌های بزرگ و تاثیرگذار به شما می‌گوید که برای قهرمان، هنرمند و برنده جایزه نوبل شدن نیاز به متخصص شدن سریع و عمیق ندارید و نگاه شما را به سمت یک دنیای جدید باز می‌کند و تمام عقایدِ بدون منطق ِافرادی که داستان‌هایی شبیه به قانون 10 هزار ساعت تمرین تا موفقیت را تنها راه موفقیت می‌دانند، با نمونه‌هایی مشهود زیر سوال می‌برد. دیوید اِپستین نویسنده کتاب گستره با مثال‌هایی واقعی به شما

ادامه مطلب

معرفی، نقد و بررسی کتاب آموزش استریسک + داستان من با این کتاب

سال 1395 زمانی بود که من با شرکت کاوا تلکام در حال همکاری بودم. در طول سه سال همکاری (غیر از چند ماه پایانی!) تجربیات زیادی کسب کردم و خیلی از اطلاعات امروزم حاصل کار در کاوا تلکام هست. اواخر سال 95 بود که آقای ابوعلی مدیر عامل شرکت یک دسته برگه A4 که به نظر حدود 400 یا 500 صفحه بود برای من آوردن و گفتن این نسخه پیش‌نویس کتاب آقای مهندس اسفندیاری هست که در زمینه آموزش استریسک

ادامه مطلب

لطفا فروشنده VoIP نباشید! (قسمت اول)

لطفا فروشنده VoIP نباشید! در طول زمان فعالیتم در حوزه VoIP غیر از شرکت‌هایی که به صورت فریلنسری در زمینه محتوای تخصصی ویپ همکاری داشته‌ام، با سه شرکت تخصصی ارائه دهنده خدمات و تجهیزات ویپ به عنوان کارشناس فنی، کارشناس فروش، مدیر محتوا و سرپرست فروش به صورت تمام وقت همکاری کرده‌ام. چیزی که اکثر اوقات جای خالی آن را در این شرکت‌ها احساس می‌کردم، عدم توجه به نیاز واقعی مشتریان، برقرار نکردن ارتباط دوستانه و به صورت کلی عدم

ادامه مطلب

راهکار مهاجرت سازمان‌های بزرگ به سمت مرکز تلفن ویپ (VoIP)

راهکار مهاجرت سازمان‌های بزرگ به سمت مرکز تلفن ویپ (VoIP)

شاید قدم صفر در ایجاد یک تغییر و تحول در زیر ساخت سازمان اطلاع کامل از مزیت های آن باشد. بنابرین ما اینجا به شما توضیح خواهیم داد که مهاجرت از یک سیستم سنتی به نام سانترال پاناسونیک به مرکز تلفن تحت شبکه و هوشمند سازی ارتباطات صوتی چه کمکی به پیشرفت سازمان بزرگ شما خواهد کرد.

ادامه مطلب